Ο στόχος του Ιστολογίου

Το Ιστολόγιο Phil_Art_a φιλοδοξεί να φιλοξενήσει εργασίες συναδέλφων και των μαθητών τους από το Νομό Άρτας. Σε περίπτωση που έχετε κάποια πρόταση,ιδέα ή δράση η οποία θα θέλατε να προβληθεί μέσα από αυτόν εδώ το χώρο, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου και θα φροντίσω για την ανάρτησή της, με τα στοιχεία φυσικά των υπευθύνων καθηγητών, αλλά και των εμπλεκομένων σχολείων.

Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

Φιλαναγνωσία

Διαβάζοντας τη συνέντευξη του Ειδικού Γραμματέα του υπ. Παιδείας Μιχάλη Κοντογιάννη στο Συνέδριο "Βιβλίο και εκπαίδευση. Τι πρέπει να αλλάξει", που έγινε για το πρόγραμμα της Φιλαναγνωσίας, θεώρησα σκόπιμο να συγκρατήσω τα εξής:
«Μέσα από ένα βιβλίο διασχίζουμε τους εαυτούς μας, συναντώντας ληστές, φαντάσματα, γίγαντες, γέρους, νέους, ερωτευμένους. Πάντοτε όμως συναντάμε τους εαυτούς μας» λέει ο Τζέημς Τζόις στον «Οδυσσέα» του.
Το βιβλίο είναι ελπίδα. Είναι πολιτισμός. Ή, όπως λέει ο Κάφκα, «είναι ένας μπαλτάς που σπάει τη μέσα μας παγωμένη θάλασσα».
Η ανάπτυξη βιωματικών δράσεων στα σχολεία μπορεί να γίνει από μία τάξη, ένα σχολείο ή δίκτυο σχολείων σε συνεργασία με τοπικούς πολιτιστικούς φορείς, τοπική αυτοδιοίκηση, καλλιτέχνες, κλπ.
Ενδεικτικά προτείνονται δράσεις όπως:
·                                 αγώνες φιλαναγνωσίας σε κείμενα των εν λόγω λογοτεχνών στο πλαίσιο ενός σχολείου ή νομού ή δικτύων σχολείων,
·                                 δημιουργία «κοινοτήτων αναγνωστών» σε ένα σχολείο ή σε δίκτυα σχολείων (καθορισμός συγκεκριμένης ημέρας και ώρας, ανάγνωση στην τάξη, συζήτηση, επιπλέον δραστηριότητες),
·                                 αξιοποίηση λογοτεχνών ή αφηγητών για μικρούς μαθητές στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας,
·                                 εικαστική έκθεση, ψηφιακή έκθεση έργων
·                                 γιορτή ποίησης με απαγγελίες,
·                                 δημιουργία ποιήματος, κινηματογραφική ταινία, βίντεο, αφίσας, άλμπουμ, oμαδικού κολλάζ σε τοίχο του σχολείου με κινηματογράφηση και ανάρτηση στο YouTube ή προβολή μέσω live streaming, συγγραφή διηγήματος,
·                                 μελοποίηση ποίησης ή διασκευή,
·                                 ανάπτυξη δρώμενων (θεατρικές παραστάσεις, γιορτές, χορωδίες ή άλλα δρώμενα) και κινηματογράφησή τους,
·                                 διοργάνωση ημερίδων για επιμέρους θέματα του έργου των λογοτεχνών με ομιλίες μαθητών, δημιουργία λεξικού όρων
·                                 δημιουργία και ηχογράφηση ραδιοφωνικών εκπομπών, κλπ.
Τα ατομικά ή συλλογικά έργα που θα δημιουργηθούν μπορούν να παρουσιαστούν στο χώρο του σχολείου ή σε άλλους χώρους της τοπικής κοινότητας.
Επίσης ανακάλυψα και δύο σχετικές ιστοσελίδες:
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου