Διαβάζοντας τη συνέντευξη
του Ειδικού Γραμματέα του υπ. Παιδείας Μιχάλη Κοντογιάννη
στο Συνέδριο "Βιβλίο και εκπαίδευση. Τι πρέπει να αλλάξει", που έγινε για το πρόγραμμα της Φιλαναγνωσίας, θεώρησα σκόπιμο να συγκρατήσω τα εξής:
«Μέσα από ένα βιβλίο διασχίζουμε τους εαυτούς μας, συναντώντας
ληστές, φαντάσματα, γίγαντες, γέρους, νέους, ερωτευμένους. Πάντοτε όμως
συναντάμε τους εαυτούς μας» λέει ο Τζέημς Τζόις στον «Οδυσσέα»
του.
Το βιβλίο είναι ελπίδα. Είναι πολιτισμός. Ή, όπως λέει ο Κάφκα,
«είναι ένας μπαλτάς που σπάει τη μέσα μας παγωμένη θάλασσα».
Η ανάπτυξη βιωματικών δράσεων στα σχολεία μπορεί να γίνει από μία
τάξη, ένα σχολείο ή δίκτυο σχολείων σε συνεργασία με τοπικούς πολιτιστικούς
φορείς, τοπική αυτοδιοίκηση, καλλιτέχνες, κλπ.
·
αγώνες
φιλαναγνωσίας σε κείμενα των εν λόγω λογοτεχνών στο πλαίσιο ενός σχολείου ή
νομού ή δικτύων σχολείων,
·
δημιουργία
«κοινοτήτων αναγνωστών» σε ένα σχολείο ή σε δίκτυα σχολείων (καθορισμός
συγκεκριμένης ημέρας και ώρας, ανάγνωση στην τάξη, συζήτηση, επιπλέον
δραστηριότητες),
·
αξιοποίηση
λογοτεχνών ή αφηγητών για μικρούς μαθητές στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας,
·
εικαστική
έκθεση, ψηφιακή έκθεση έργων
·
γιορτή
ποίησης με απαγγελίες,
·
δημιουργία
ποιήματος, κινηματογραφική ταινία, βίντεο, αφίσας, άλμπουμ, oμαδικού κολλάζ σε
τοίχο του σχολείου με κινηματογράφηση και ανάρτηση στο YouTube ή προβολή μέσω
live streaming, συγγραφή διηγήματος,
·
μελοποίηση
ποίησης ή διασκευή,
·
ανάπτυξη
δρώμενων (θεατρικές παραστάσεις, γιορτές, χορωδίες ή άλλα δρώμενα) και
κινηματογράφησή τους,
·
διοργάνωση
ημερίδων για επιμέρους θέματα του έργου των λογοτεχνών με ομιλίες μαθητών,
δημιουργία λεξικού όρων
·
δημιουργία
και ηχογράφηση ραδιοφωνικών εκπομπών, κλπ.
Τα ατομικά ή συλλογικά έργα που θα δημιουργηθούν μπορούν να
παρουσιαστούν στο χώρο του σχολείου ή σε άλλους χώρους της τοπικής κοινότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου